Ekipa YPAC že v akciji

Za ekipo YPAC GSŠRM se je 1. 3. 2016 pričelo obdobje intenzivnih priprav na letošnje srečanje YPAC, ki bo v Bassanu del Grappa. Tema letošnjega srečanja je Zelena ekonomija. Ker želi ekipa pridobiti čim več znanja, se je udeležila okrogle mize na temo Zero Waste (ZW), ki je potekalo v Klubu Kina dom Kamnik . V uvodu nam je predstavnica ZW Slovenija predstavila poglavitne temelje projekta ZW, ki temeljijo na definiciji : “Zero Waste pomeni oblikovanje in upravljanje izdelkov in procesov na takšen način, da se zmanjša volumen in toksičnost odpadnih materialov ter ohranja ali predela vse vire brez sežiganja ali odlaganja”.
Poglavitni pomen ZW je v tem, da kupimo izdelek, ki ga dejansko potrebujemo in ga uporabljamo čim dlje. Ko njegova uporabnost poteče, ga odvržemo v primeren koš za odpadke, komunalna služba pa nato točno ve, kaj s tem odpadkom storiti. Po uvodnem predavanju pa je potekala razprava, v kateri sta sodelovali strokovnjaki podjetij Publicus in Snaga, predstavnica ZW, predstavnik občine Kamnik in predstavnik Stranka modernega centra.
Ugotovili smo, da je Občina Kamnik glede ločevanja in ravnanja z odpadki zelo uspešna. Ob koncu predavanja se nam je v spomin najbolj vtisnil tale rek: Ne kupujmo izdelkov z očmi, kupujmo izdelke, ki jih dejansko potrebujemo in jih nato uporabljajmo čim dlje.
Cilji s katermi bi to dosegli, pa so: da plačamo, kolikor odvržemo, da se smeti zbira od vrat do vrat (door-to-door) in da je smeti nujno potrebno ločevati ter s tem prispevati k boljši reciklaži.
Poglavitni pomen ZW je v tem, da kupimo izdelek, ki ga dejansko potrebujemo in ga uporabljamo čim dlje. Ko njegova uporabnost poteče, ga odvržemo v primeren koš za odpadke, komunalna služba pa nato točno ve, kaj s tem odpadkom storiti. Po uvodnem predavanju pa je potekala razprava, v kateri sta sodelovali strokovnjaki podjetij Publicus in Snaga, predstavnica ZW, predstavnik občine Kamnik in predstavnik Stranka modernega centra.
Ugotovili smo, da je Občina Kamnik glede ločevanja in ravnanja z odpadki zelo uspešna. Ob koncu predavanja se nam je v spomin najbolj vtisnil tale rek: Ne kupujmo izdelkov z očmi, kupujmo izdelke, ki jih dejansko potrebujemo in jih nato uporabljajmo čim dlje.
Avtor in fotograf: Matija Grkman, GSŠRM Press