Ekodan tretjih letnikov

Ekodan tretjih letnikov

PREDŠOLSKA VZGOJA

Obiskali sva razreda predšolske vzgoje 3. F in 3. G.

Potekalo je delo po skupinah. Na zemljevidu sveta so označili države, iz katerih izvira največ oblačil, ki jih uvrščamo med hitro modo. Hitra moda predstavlja oblačila, katerih življenjska doba je zelo kratka, obenem pa jih proizvajajo zelo masovno.

Po kratkem premoru so se dijaki po skupinah zbrali v razredu, kjer je potekala delavnica. Po teoretičnem uvodu so začeli s predelavo starih oblačil v nove izdelke. Ena izmed dijakinj je povedala, da se ji je ta delavnica zdela zelo zanimiva, saj je obnovila svoje znanje o šivanju. Delavnico je vodila Maja Miladinović, ustvarjalna roka izdelkov @bushka.

Pogovorjali so se tudi o postopku izdelave oblačil in njihove poti od proizvajalca do potrošnika. Na koncu sva od dijakinje izvedeli še, da so delavci, ki naredijo največ, plačani najmanj (zelo malo ali celo nič).

Dijakinja 3. g nama je povedala, da je danes precej osvežila svoje znanje o ekologiji. 

 

EKONOMSKI TEHNIK

Najprej sva obiskali letnike 3. E in 3. D. Gledali so dokumentarni film z naslovom Prava cena. Film je potekal v nemščini in slovenščini.

Govoril je o odgovornosti podjetij do varovanja našega okolja, saj lahko storijo veliko več kot potrošniki, ki kupujejo njihove izdelke. Ali bodo vodje podjetij izbrale odgovornost za trajnostno proizvodnjo ali jim bo pomembnejši dobiček? Poudarek je bil na modni industriji.

Film je govoril tudi o pretiranem izsekavanju deževnih gozdov ter o problemih s tega področja, povezanih s prehrambeno industrijo. Izpostavljena je bila tudi problematika v povezavi s prometom, saj je eden izmed največjih onesnaževalcev okolja.

Po odmoru so se dijaki zbrali v učilnici, kjer jim je gost g. Ivan Kenda predaval o varčevanju z energijo in pridobivanju zelene elektrike.

Kot že vemo, so aparati v gospodinjstvu veliki porabniki, zato je pomembno, da poznamo načine za varčevanje z elektriko doma, zelo pomembno je tudi, da izklopimo vse električne naprave, ko jih ne uporabljamo.

Varčevanje in različne vrste svetlobe so bile prikazane na konkretnem primeru razsvetljave v učilnici.

Predavatelj je poudaril tudi, kako pomembno je varčevanje z vodo. Ne samo da je varčevanje z energijo pomembno za varstvo okolja, pripomore namreč tudi k znižanju stroškov in posledično k manjšim položnicam.

Sledila je videokonferenca o zeleni elektriki s sovrstniki iz Turčije. Pogovor se je začel v angleščini, predstavitev pa so s pomočjo svoje mentorice vodile dijakinje iz Turčije. Predstavile so nam obnovljive vire energije. To so sončna, vetrna in vodna energija. Zelo pomembno je, da te vire energije vključujemo v naš vsakdan in se čim bolj izogibamo uporabi fosilnih goriv. 

 

Nika Šmajc in Nika Sikošek, 2.G